V Polsku zapálili už několik tun svíček. Kamiony vosku se snaží zastavit smutek, kterým trpí celý národ našich sousedů. Slzy proudící po tvářích polských občanů. Facebook začal mít miliony příznivců ve svých skupinách. Novinové řádky získávají nekonečné množství nadpozemských informací. A bulvární deníky nám představily vše ze soukromí polského prezidenta. Jistě i k vám se dostala tato informace o pádu letadla a smrti několika desítek občanů. Za jediný týden propraly tiskové plátky snad celý osobní život Lecha Kaczynského. Bylo to však zapotřebí?

O nikom a ničem jiném se nemluví a nepíše. Jen ráno pustíte svoji oblíbenou stanici a místo písničky se dozvídáte co dělá dcera polského prezidenta? A kdo to je? To nevíte! Zprávami, které se vás snaží pohltit vám za okamžik příjde jako vlastní. A pokud se jim to nepodařilo první den. Věřím, že během týdne jste se stali obětí i vy a chvílemi litovali, že letadlo nepadlo na vás. Nerad bych však přiváděl celé téma k černému humoru, nebo hloupým poznámkám. Ty určitě k tomuto neštěstí nepatří.

Je však zapotřebí dělat z něčeho takovou šarádu? Vždyť smrt není tím slastným tématem, které by mělo zaplnit 24 hodin dne. Co teprve témata o tom, kde trávil polský prezident své poslední chvíle, co pil, a co před svou smrtí obědval? Moc morbidní? Ne na česká mas-media zcela tradiční. Proč nezacházet do detailů a osobních životů? To český čtenář hltá velice rád. A kdo na těchto tématech nejvíce těží? Obchodníci!

Obchod a řeči o smrti mě nedojímají. Přijde mi neetické rozebírat perličky ze života druhých. O to hůř když tomu sami nijak nemohou zabránit. To, že se s neštěstí stane obchod je laciné. A teď nejsou na vině jen televizní média. Ty pohřeb státníka vysílali v záznamu dokonce i u nás na veřejno-právní televizi. Po celý týden drželi na začátku každé velké show minutu ticha za několik tisíc z vašich kapes. Neúprosný byznys! Ten umí smutné chvíle zneužít dobře. A že Poláci jsou velice svědomití a věřící? Dříve možná…Nyní se mezi nimi najdou i tací co situaci umí řádně využít. Veksláci! Do oběhu se dostalo deset tisíc vstupenek na pohřeb prezidenta. Ty byly vytištěny z důvodu lepší koordinace hostů, jež se chtěli rozloučit. Nezapomeňme však na jediné! Člověk je tvor chamtivý, a tak po pár hodinách, se všechny média diví jak to, že lístky , jež byly během hodiny rozebrány, nyní kolují na internetu? Obchod sleduje byznys. Nekonečný koloběh. Výdělečné bulváry sledují veksláci, veksláci prodávají nás. No a my? Elektronické aukční servery jsou zahlceny nabídkami a mi nakupujeme! Směšné na tom je, že to co před hodinou bylo ukazatelem soustrasti, získalo na finanční hodnotě. Hodnotě několikatisícové. Vekslákům se obchoduje snáz než kdy jindy. A to i s cizím neštěstím!

Vydělávat se dá na čemkoliv a s čímkoliv. Stejně tak jako zneužívat tématu k obohacení svých výsledků vysílanosti nebo snad k úspěchu svého profilu v kanálu sociálních sítí. Nepřiměřené jednání má i své příznivé dopady. Ty se promítli v komercializaci polské vlády, o které ještě před pár týdny věděl jen málokterý evropan. Polsko jež je státem ne moc viditelným, tak dostalo možnost projít si svými minutami slávy. Nedělním večerem je možné přiblížit taky jeden z úspěchů. Dnešním smutečním aktem všechny média opět ztratili svého tahouna a do příštího týdne vstupujeme s novým popelem. Sopečným!

odkaz: http://zpravy.idnes.cz/polsti-podnikavci-prodavaji-za-tisice-vstupenky-na-smutecni-msi-v-krakove-1uc-/zahranicni.asp?c=A100417_174421_zahranicni_ipl

smrt

Líbí se ti tento článek? Přidej ho na Top Články