Miluji mihotající reklamy v ranní tramvaji. Komerční noviny zdarma jež je živí nadnárodní korporace ovládající trh s cereáliemi. Usmívajícího se pána s cedulí „chráněný živočich“. Tancující citrony uprostřed přeplněné ulici. Obří billboardy zakrývající ty nejkrásnější zákoutí Čech. A rozkvetlé údolí je nahrazeno svraštělým obličejem stávajících politických primadon.

Tyto vládnoucí magnáti se v poslední době začali objevovat na každém rohu ulice. Stůj co stůj se snaží obalamutit svými předvolebními sliby. Ano je to tu! Volby se blíží. A místo klidného rozhodování jsou vám servírovány denní dávky předvolebních slibů. Od těch nejprimitivnějších, kdy sám politik slibuje budoucnost vašemu dítěti, až po to, že se postará o vaše stáří. Dle reklamních produktů by se dalo usuzovat, že jedinou cestou ke spokojenému životu je jít k volbám. Donedávna to tak bylo.

Nyní však příjemné sliby nahradila nelibost vůči stranám. Krásnou budoucnost Vám strhává jedna strana za druhou. Ne, že by neslibovali to co předtím. To oni umí moc dobře! Navíc však vytáhli trumf z rukávu. Takzvanou negativní reklamní kampaň vůči konkurenčním stranám. Kde se snaží naházet a vytáhnout veškeré „svinstvo“ na povrch. A tím přesvědčit voliče ty stávající i budoucí o tom, že oni to umí lépe. Jen neříkají co?:))))

Tak dochází k tomu, že pravičáci nadávají na levičáky, levičáci na pravičáky a nakonec i levičáci se rádi poperou mezi sebou. Strany už nevráží peníze do kampaní, kde by prosazovali sebe, ale spíše své konkurenty. Pro mnohé je totiž například fotomontáž pana Ratha jako chameleóna mnohem příjemnější. Takový mazlíček ve zdravotnictví, tomu rádi vše odpustíte. A proto se ptám: Nejsou tyto antikampaně větší reklamou pro konkurenci než pro vlastní strany?

Když už budete mít dost všech malicherností, všedního dne, zajděte se podívat na některý z meetingů politických stran. Však žádné změny oproti těm billboardovým trhákům nečekejte. Především ne u těch dvou nejsilnějších stran. Ty si hrají na megalomanské kamarádské párty. Snaží se lidi přilákat na hudební skupiny, bavlněné šály, hamburgery, koláče. Dokonce i pro Čecha na tradiční mok! Pivo. To si dá rád každý. Lídři stran se pyšní a pomale vás opíjí nejen alkoholem, ale i povídáním. Chvástání o tom jak pivo za 2 koruny je královská cena, na kterou ani konkurence nestačí. A jsme zas na začátku! Tam kde negativní reklama je základ všeho. Proč se poučit ze svých chyb, když jednoduší je mluvit o těch opozičních a své skrývat za vychlazeným nektarem a grilovanou klobáskou? No a samotným voličům už nedochází, že tato úžasná a chutná věc jde jen z jejich peněz.

Reklama a PR ovládla i scénu politickou. Tu kde by vše mělo stát na rozumu a zkušenostech. Vše by mělo být podřízeno pravidly a fair play, že lepší vyhrává. Ne však ten prodejnější. Nutno tedy dodat věc poslední: Nenechte se opít rohlíkem…a volte s rozumem!!!

Líbí se ti tento článek? Přidej ho na Top Články